Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Tänapäeval ei saa enam ette kujutada elu ilma internetita. Iga päev me külastame erinevad veebilehed, otsime vajalikku informatsiooni ja isegi teeme internetis sisseoste. Tänases blogis, ma tahaksin käsitleda veebilehe loomise teemat, ning kahe näidise peal rääkida, milline veebileht aitab teil saavutada soovitud tulemusi, ja milline on kasutu.


Kui rääkida veebilehekülgedest, mis mulle meeldivad ja tahaks nimetada "suurepäraseks veebileheküljeks", kohe meenub Apple 'i koduleht. Edasi ma nimetan mõned kriteeriumid ja selgitan, mis eristab Apple'i veebilehekülje teistest kodulehtedest ja teeb seda paremaks.

• õpitavus - lehele sisenedes on ka Apple’i toodetega mitte kursis olevale kasutajale koheselt selge, et antud lehekülg on mõeldud praegustele või tulevastele Apple’i toodete kasutajatele, et on võimalus soetada erinevaid selle kaubamärgi seadmeid ning tugiteenuse kasutamise võimalus.

• tõhusus - ausalt öeldes, Apple'i toodetest huvitatud klientidele kõik olulisemad ja huvitavamad punktid asuvad alati kõige silmapaistvamal kohal, nii et klient ei peaks sellel veebilehel pikkalt ringi käima ja uurima.

• meeldejäävus - veebilehe on väga lihtne kasutada, ta on instinktiivne, et isegi kui klient pikka aja jooksul pole kasutanud seda veebilehe ja selle funktsioonid on ununenud, siis ei teki tal selle veebilehe taaskasutamisega probleeme.

• vead (tegelikult veakindlust) - sellel kodulehel on üsna raske eksida, kuid kui see ootamatult juhtub, siis on ta ehitatud nii, et eelmisele etapile naasmisel ei teki probleeme

• rahulolu - antud veebilehekülje kujundus on laitmatu, kõik on omal kohal ja silmale meeldiv. Ma hindaksin seda viie peale viiest.

 

Kui rääkida kohutavatest saitidest, siis mulle tuleb meelde üks väga huvitav veebileht – arngren.net. Selle veebilehe täpset otstarvet ma ei tea, aga eeldan, et ta on mõeldud erinevate sõidukite müügiks. Lähme nüüd kriteeriumite juurde.

• õpitavus - ma ei saanud alguses aru, miks see veebileht üldse loodi, seal on palju erinevaid nuppe ja pilte erinevatest sõidukitest. Selle kodulehega harjumine võtab palju aega, mille jaoks tavaliselt klient ei taha oma aega raisata ja ta otsib arusaadavamat analoogi.

• tõhusus – selle veebilehe tõhusus on null, kuna vajalikku toodet on peaaegu võimatu leida. Õnn võib olla vaid siis, kui järsku avalehel näete toodet, millest olete huvitatud, kuid tõenäosus pole suur.

• meeldejäävus - kui äkki juhtub, et saan aru, kuidas seda saiti efektiivselt kasutada, ja hoidku jumal, kui ma seda nädal aega ei kasuta, siis pean jälle meeles pidama, kus mis asub ja kuidas mis töötab.

• vead (tegelikult veakindlust) - kui brauseril poleks sellist funktsiooni, nagu tagasi minna eelmisele lehele, siis iga sellel saidil tehtud viga oleks saatuslikuks.

• rahulolu - kui lähete veebilehele naerma või hulluks minema, siis see koduleht on kindlasti teie jaoks. Aga kui oleks vaja midagi konkreetset leida üles, siis antud kasutaja ei jääks ilmselgelt selle saidi kujundusega rahule.

 

Kõike kokku võttes tahan öelda, et kliendisõbraliku kodulehe loomine on väga tõsine töö, mida ei saa teha hooletult. Sellest sõltub mitte ainult kliendi rahulolu, vaid ka teie ettevõtte kui terviku edu. Keegi ei taha ettevõttega koostööd teha, kui näeb halvasti tehtud veebiöehe, millel on ebamugavad lisad ja funktsionaalsus. Seega, kui teete veebilehe mitte ainult enda jaoks ja soovite selle kodulehega inimestele midagi anda (oma toode, teenus jne), peaksite sellesse protsessi tõsisemalt suhtuma.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

IT juhtimine ja riskihaldus

Põnevad IT lahendused kolmest erinevast aastakümnest

Tarzan suurlinnas: võrgusuhtluse eripäradest